Toison Gin : Gin na ktorý môže byť Slovensko hrdé

Oficiálna premiéra slovenského remeselného ginu Toison Gin na slovenskom Gin Feste !

Na Gin Feste sa uskutoční aj MASTERCLASS – Michal Hajský: Vášeň k alchýmií – Toison gin (Spirit Company)

Chceli sme priniesť na trh priniesť niečo naše … niečo, na čo môže byť Slovensko hrdé.“ 

Po krátkej pauze, spôsobenej pandémiou, sa Gin Fest vracia opäť do nášho hlavného mesta. Už teraz vám môžeme prezradiť, že jeho štvrtý ročník, naplánovaný na 9. septembra 2022, sa bude niesť v znamení viacerých noviniek – napríklad i predstavenia nového TOISON ginu.

Práve o tejto značke sme sa porozprávali s Michalom Hajským – spolumajiteľom Likérky Trenčianske Teplice, kde sa obľúbený gin vyrába.

Už o pár dní predstavíte návštevníkom podujatia Gin Fest 2022 vlastné produkty. Môžete nám prezradiť, čo ste si pre hostí pripravili?

Pre Návštevníkov Gin Festu sme pripravili dva slovenské remeselné produkty. Tie vyrábame v kúpeľnom meste Trenčianske Teplice. Jedná sa o TOISON gin – zložený z lokálnych ingrediencií, akými sú kvety lipy, šípky, jahodové listy, plod arónie a mnoho ďalších ingrediencií, a zakončený ružovým korením a exotickým grains of paradise. Tieto ingrediencie zalievame a macerujeme so pšeničným spiritom, ktorý sa následne destiluje v prvotriednom destilačnom zariadení Holstein. Gin napokon odpočíva v starožitných kameninových nádobách z bývalého Československa.

Druhý produkt je TOISON RUBY RED. Ide o prvý slovenský farebný gin, ktorý vychádza z receptúry medzinárodne oceneného remeselného spiritu TOISON.

TOISON RUBY RED je dokonalou fúziou čistej chuti nášho ginu TOISON s tónmi malín, jahôd a plodov čiernej bazy, a to bez pridania aróm či umelých prísad.

Prečo sú podujatia tohto typu dôležité pre odbornú verejnosť? Inšpirujú v niečom konkrétne aj Vás?

Takéto podujatia sú dôležité osobne i pre mňa. Môžeme spoznať nové značky, ktoré ukrývajú rôzne chute. Workshopy bývajú neoddeliteľnou súčasťou podobného eventu, kde sa možno naučiť čosi nové a rovnako tak spoznať všetky zákulisia danej značky.

Vaša spoločnosť je v našich končinách dobre známa, ste tiež držiteľmi prestížnych ocenení, udeľovaných medzinárodnou porotou. S akými očakávaniami ste vstupovali do tohto biznisu? 

Chceli sme priniesť na trh priniesť niečo naše, niečo, na čo môže byť Slovensko hrdé. Vyrábať produkty z tých najlepších surovín, na tých najlepších zariadeniach a to všetko bez umelých látok, ktoré určite zjednodušujú cestu k ,,dobrému” produktu. No touto cestou sme nikdy nechceli ísť a ani nepôjdeme.

Odkiaľ získavate ingrediencie pre výrobu Vašich ginov? Sú to všetko lokálne zdroje? Získanie ktorej z nich je pre Vašu spoločnosť najnáročnejšie? 

Túto odpoveď si určite čiastočne necháme pre seba. (úsmev) Využívame lokálne zdroje, ale žiaľ nie všetky ingrediencie možno využívať  pri výrobe iba lokálneho druhu. Áno, je skvelé, že borievky vieme vypestovať aj na Slovensku, ale na výrobu ginu majú bohužiaľ príliš málo slnka, preto ich dovážame. V našom gine sú tiež ingrediencie, akou je napríklad Grains of paradise, ktorú nie je možné dopestovať v našej lokalite.

Spätnú väzbu od zákazníkov nepochybne dostávate na pravidelnej báze. Čím si ich získal práve Váš gin? Viete pomerne jasne definovať vašu konkurenčnú výhodu?

Ako som už spomínal, naše produkty vznikajú v kúpeľnom meste Trenčianske Teplice, a preto náš príbeh, názov, dizajn fľaše i etikiet ukrýva odkaz na slovenský pôvod. Dizajn našich produktov získal prestížne svetové ocenenia ako Pentawards alebo Red dot design awards.  Ale obal je len obal a čo si neustále pripomíname – musí to byť súlad dvoch vecí – jedna vec je výnimočný dizajn a po druhé, čo je najdôležitejšie, musí to aj dokonale chutiť a ingrediencie byť prvotriedne, čo potvrdzujú medzinárodné súťaže IWSC, SPIRITS BUSINESS, WORLD GIN AWARDS. Ako príklad uvediem jednoduché porovnanie. Náš TOISON sa odlišuje najzreteľnejšie tým, že je rozoznateľný napríklad v Gin & Tonicu. Akonáhle si dáte pred seba šesť rôznych drinkov, sú skoro rovnaké, no keď k tomu dáte náš gin ako siedmy, určite ho nájdete.

Pred letom sme priniesli na trh TOISON RUBY RED. Prvý slovenský červený gin macerovaný jahodami, malinami a plodom čiernej bazy. To všetko bez zbytočných umelých prísad, čo sa stáva, žiaľ, štandardom u konkurencie na celom svete.

Je pozornosť gastronomického sektora, venovaná ginu, dostatočná? Alebo by mala byť väčšia?

Hmmm … aj áno, aj nie. Gin je celosvetovou ikonou už niekoľko rokov. U nás to prišlo trochu neskôr, no gin sa dostáva ľuďom pod kožu a vďaka kolegom z barovej scény ho poznajú aj v iných koktailoch, než je „len“ Gin & Tonic.

Premýšľate o rozšírení sortimentu aj o ďalšie druhy alkoholu?

,,Bohužiaľ” sme náchylní na nápady, ktoré nás nútia tvoriť, takže momentálne je náš nový produkt na ceste. Tá bude síce dlhšia, ale o to krajšia. Určite vás čoskoro prekvapíme.

Ktorý druh ginu oslovil najviac práve Vás? Ako vôbec laik spozná ten naozaj kvalitný?

Giny sa vyrábajú rôznymi spôsobmi a s rozmanitými ingredienciami. Mňa oslovujú najviac giny, ktoré sú niečím výnimočne. Myslím, že ľudia v dnešnej dobe vedia rozoznať kvalitu od povedzme menej kvalitných výrobkov. Je to jednoduché – na trhu sú rôzne značky ginu, rozličnosť  tkvie hlavne v planej alebo plnej chuti, kde doznievajú botanicals a borievky. Pozor aj na percentá – áno je lacnejšie dať produkt čistého ginu do 40 %, ale býva to väčšinou na úkor chuti.

Uvažujete o výrobe vlastného toniku pre Vaše giny, respektíve máte iné plány do budúcnosti?

Aj s myšlienkou vlastného toniku sa pohrávame, dokonca už som aj vyskúšal rôzne variácie vlastného toniku, ale zatiaľ je to len alchýmia, proces výroby skrýva rôzne úskalia. Plány do budúcnosti sú a budú i zrealizované, ale radšej by sme ich v tomto čase nešpecifikovali. Avšak, určite dáme o nich včas vedieť.

Viac o značke TOISON GIN sa dočítate TU. 

Organizátor

Black Eye Company s.r.o.

mail: info(zavináč)blackeye.sk

Post A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *