Gin je ako život: niekedy horký, ale krásny.

Organizátor Gin Festu: „Gin je ako život, niekedy horký ale krásny.“

Obľúbený Gin Fest sa po krátkej pauze vracia späť, tento rok dokonca v znamení viacerých noviniek. Nové logo či grafika sú iba začiatkom. Aj o týchto zmenách sme sa porozprávali s organizátorom eventu Andrejom Nikodemom.

Andy, akú úlohu zohrávaš v samotnom projekte Gin Fest?
Do tohto projektu som vstupoval ako spoluzakladateľ idei, človek z gastro a eventového biznisu. Aktuálne sa na prípravách tohto štvrtého ročníka podieľam už samostatne.

Kto všetko ti s prípravou podujatia pomáha?
Do príprav je zapojených množstvo ľudí, či už novinári, píšuci podklady, špecialista na sociálne siete, grafik, ďalej ľudia z agentúry, ktorí pripravujú prezentácie pre potenciálnych klientov, ktorých sa chystáme osloviť. V rámci realizácie podujatia je nevyhnutný technický support, čiže spoločnosti, ktoré nám pomáhajú s vybavením a okrášlením festivalu, netreba zabúdať ani na samotných vystavovateľov. Tým musíme vyjsť v ústrety, aby sa cítili komfortne, mali k dispozícii potrebný priestor a kompletné vybavenie pre profesionálne odprezentovanie vlastných značiek ginov. To je dosť veľký ansámbel ľudí.

Prečo práve gin? Čím si ťa „získal“?
…pretože po tých dlhých rokoch, ktoré pôsobím v gastronomickom sektore viem, čo je dobré. (úsmev) Ale vážne, za ten čas, keď sa ako majiteľ eventovej agentúry ocitnete v desiatkach, možno až stovkách podnikov, vám rukami prejdú rôzne značky i druhy nápojov. Najviac mi učaroval práve gin, keďže je to pohodový, chuťovo príjemný nápoj, a čo do kreativity miešania i vymýšľania nových drinkov nemá konkurenciu. O tom sa budú môcť presvedčiť aj návštevníci tohtoročného Gin Festu.

Spomínaš si ešte, s akými očakávaniami si vstupoval do prvého ročníka?
Spočiatku to neboli ani tak očakávania, ako skôr obavy. Kládol som si otázky typu: „Bude mať podujatie návštevnosť?“, „Bude nejaký Gin Fest ľudí zaujímať?“, „Čo všetko zabezpečiť, aby mal Gin Fest úspech?“ Veď druhú šancu nemusíte dostať. Bol to stres a veľká zodpovednosť. Snažili sme sa osloviť najmä tú našu – tzv. barovú rodinu. Gin Fest je i teraz rozdelený na dve sekcie: pre ľudí z gastra a sekciu pre bežného zákazníka. Náš primárny cieľ však ostal nezmenený – aby sme zorganizovali perfektný event a ešte viac dostali do povedomia značku alkoholu, ktorá už stabilne figuruje na najvyšších priečkach obľúbenosti medzi odbornou, ale i laickou verejnosťou.

Čo býva na organizovaní tohto typu podujatia najnáročnejšie?
Nebudem klamať, skutočne ide o zložitý proces, a to od prvotného oslovenia klientov a potenciálnych obchodných partnerov, ďalej prípravy textových podkladov, až po uchopenie konceptu tým správnym spôsobom, aby bol atraktívny, zaujímavý a motivoval k účasti odbornú i neodbornú verejnosť.

Dobre rozbehnutú akciu zastavila pandémia. Očakával si, že ešte prídu ďalšie ročníky?
Pandémia nás veľmi zasiahla, na istý čas stopla, ale neboli sme jediní. Pamätám si, že ešte v roku 2020 sme pracovali na plné obrátky, nech ten štvrtý ročník prebehne. Žiaľ, nepodarilo sa. Neustále meniace sa pravidlá a kapacitné obmedzenia nám dali poriadne zabrať. Verím, že do septembra sa nič zásadné neudeje a podarí sa nám docieliť reštart celého konceptu, na ktorom už niekoľko týždňov systematicky pracujeme.

Čomu si sa v danom období, počas pauzy, venoval? Vidím, že Gin Fest má novú grafiku, logo…
Pauzu, s ktorou sa museli popasovať všetky eventové agentúry, som sa snažil využiť v tom najväčšom kreatívnom ruchu. Veľa som premýšľal, kreoval, zdokonaľoval už fungujúce, bol čas vyšperkovať web, vymyslieť nové logo. Všetci, ktorí sa podieľame na organizovaní Gin Festu, sme chceli (a stále chceme) priniesť čosi nové, čo bude v návštevníkoch evokovať zvedavosť. A to napriek tomu, že v skutočnosti ide o koncept, ktorý má za sebou už tri silné ročníky, no aktuálne prichádza napríklad s novým logom aj grafikou. Viac noviniek zatiaľ neprezradím. (úsmev)

Bol opätovný rozbeh ťažký, alebo si, možno paradoxne, plný energie?
Pandémia nepochybne v mnohých ľuďoch naštartovala tvorivosť, primäla ich k vymýšľaniu nových nápadov a riešení vzniknutých problémov, laicky povedané, za behu. Aj moja hlava pracovala nonstop, premýšľal som, ako posunúť vpred nielen Gin Fest, no i ďalšie projekty, ktoré majú v rámci mojej firmy perspektívu uspieť. Takže áno, tá kreatívna energia, ktorá bola po dlhší čas viac-menej utlmená, sa akosi prirodzene vydrala na povrch a čakajú nás konečne akcie, na ktorých sme po celý čas pracovali.

Môžeme sa tento rok tešiť aj na zaujímavé novinky?
Každý ročník sa snažíme vymyslieť niečo nové, zaujímavé. Tento rok plánujeme pripraviť Master Class, ako aj hosťovanie konkrétneho baru, predpokladám, že to bude bar z Čiech. Hostia sa môžu určite tešiť na zaujímavé workshopy, ale detaily si zatiaľ ponechám v rovine prekvapenia a budem ich fanúšikom nášho Gin Festu dávkovať postupne. (úsmev)
Všetci ste vítaní! Aj tento rok to bude stáť za to, to vám sľubujem.

Organizátor

Black Eye Company s.r.o.

mail: info(zavináč)blackeye.sk

Post A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *